Monday, July 28, 2014

Mystery of Fortune

















Re-imagination of SRPG in real-time action 

Mystery of fortune is the 6th episode of Fortune Chronicle Episodes. You can choose characters from the SRPG, Rebirth of Fortune 2 in this new real-time action game. 

You can enjoy exciting stories and explore dungeons to find monsters gone underworld after Rebirth of Fortune, Sorcerer of Fortune, Defense of Fortune, Rebirth of Fortune 2 and Sorceress of Fortune. 

Features 

1. 25 available fighting units and 35+ kinds of various enemy monsters. 
2. A real-time battle action that allows more strategies. 
3. Tons of equipments with collectables. 
4. Eternal stages and competitive system. 
5. Beautiful and charming 2D graphics. 
6. Universal application supports every Retina Display. 
7. Supports Achievement and Leaders Board through Game Center. 
8. Sharing game progress with any iOS devices through iCloud. 

Rules 

1. Every battle in this game happens automatically. Players can set up a strategy, upgrade units or equip items before the battle starts. 

2. Before you start battle, you need to assign AIs named battle macro to your units. You can mix and use conditions and actions like ‘Use skill 1 when you encounter an enemy’ or ‘Heal yourself when HP is below 50%’. Then you can set up strategies that are optimized to each dungeon. 

3. In the Pub, you can get hints about a dungeon from the master, hire new units, drink beer or enjoy mini games like monster race. 
4. Once a battle starts, players watch it. If needed, you can use items to recover HP or ether. 

5. Once you defeat every enemy in current floor, you can advance to the next floor. If you lost every unit, the exploring ends there. 
6. After the exploring ends, you can get gold and items which you can use to upgrade your corps. 

7. Every dungeon is connected to the ranking of Game center so you can compete against every player around the world.




22 comments:

  1. On auto-battle, I keep accidentally skipping the item bag.

    So:

    1) When a bag drops, let the auto feature stop, so you can touch the bag

    2) Or ideally, since you're on auto, the bag should automatically be picked up.

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  2. 이런 신박한. Srpg는 처음 접해봐서 신나게 플레이하고 있는 사람입니다. 그런데 그냥 단점이 몇개 보여서 리뷰하는데요. 일단 배틀전략짜는 부분의 스크롤이 잘 안움직입니다. 이게 길면 길수록 자유자재로 움직이기 힘들더라구요. 그리고 던전이 길어질수록 자동모드로 사냥을 하게 되는데요 아이템을 못줍는게 아쉽네요. 아이템도 자동으로 주워졌으면 정말정말 좋겠습니다 :)

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  3. 8월 10일 ios에서 게임을 받아 즐겁게 즐기는유저입니다 ^^
    몇가지 제가 발견한 본 게임의 문제라고 생각되는 부분을 말씀드릴려고 합니다.

    1. 아이템 루팅: 오토모드 진행시 아이템을 놓치는 불상사가 생기더군요. 이 문제는 매뉴얼모드로 게임을 진행하는 것보다 오히려 오토모드로 진행시 게임에 더 큰 신경을 쓰게 만드는 상황을 야기하게 됩니다.

    2. 아이템 정렬: 현재 3번째 던전을 진행중인데 많은 아이템이 드랍되고 쌓이고 있습니다. 하지만 정렬기능의 부재로 더 이상 제가 원하는 아이템을 한눈에 찾기 어려운 상황이 되었습니다. 빠른 시일내에 기능 추가가 필요하다고 생각됩니다.

    3. 특정 직업군 무기의 아이템 드랍율 문제: 기분 탓인지 잘 모르겠지만 원거리 궁수계열의 무기 드랍이 거의 안되는 것으로 판단됩니다. 아처의 경우 3번 던전 클리어 직전까지 진행하는 동안 1개의 무기를 획득했고, 아처 다음 직업이 이름은 잘 기억 안나지만 크로스보우를 사용하는 직업이었는데 0개의 무기를 획득했습니다. 아이템 드랍에 대한 문제가 있는 것으로 판단됩니다.

    4. 아이템 등급: 초기 튜토리얼에서는 아이템 등급에 관한 설명이 있었는데 현재 적용이 안되었거나 후반에 나올 것으로 생각합니다. 그런데 아이템에 등급이 부여되어 나온다면 현재의 아이템 정렬 시스템으로는 게임이 너무 복잡해 질것으로 보입니다.

    지금까지 짧게 플레이 하면서 수정되길 바라는 부분을 조금 적어봤습니다.

    재밌는 게임 개발하시느라 고생하셨고 앞으로도 즐거운 게임 부탁드립니다. ^^

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  4. 1.01 업데이트 이후 버그리포트1

    1. 아이템 18개 루팅 후 더이상 던전에서 아이템이 떨어지지 않는다.

    2. 던전 종료 후 보상창에서 아이템 15개까지만 보임

    조금 더 진행해보고 추가 리포트 등록할께요~ 게임 재미있네요! ^^

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    1. 인벤토리가 거의 다 차서 더이상 안나오는 아이템입니다~

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  5. 개선건의 요청

    1. 던전별 보상의 차등

    - 500층 던전 300층까지 도달시 약 2.5~3만 골드
    - 1000층 던전 200층까지 도달시 약 1.6만 골드
    - 1000층 던전이 몹이 더 쎈데 보상은 엇비슷한것 같네요

    2. 스킬설명 필요

    - 스킬에 대한 설명이 필요할듯 합니다.

    3. 유닛 capacity 등급에 대한 설명

    - 랭크 얼마 달성시 capacity 양이 얼만지 알 수 있으면 좋겠습니다.

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    1. 스킬설명은 지금도 나오는데요;;

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    2. This comment has been removed by the author.

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  6. 지금 버전에서 알케미스트의 경우 "아군 중 아무나 - 일반공격" 으로 메크로 설정해 놓으면 사정거리가 무한이 되는 버그가 있습니다. 사거리가 3이라고 나와있지만 위의 세팅이라면 맨뒷열에서 움직이지도 않고 적들을 공격합니다. 수정하지 않아도 좋지만 이왕이면...

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    1. 감사합니다 해결했습니다 엉엉

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  7. 미스테리 오브 포춘: 던전 고층으로 갈수록 크래쉬 나던 버그를 해결했습니다.

    안드로이드는 1.015 버전으로 바로 업데이트 될 것이며 애플 앱스토어는 1.02 버전으로 업데이트 신청을 할 것입니다.(한 1주일 걸려요)

    그동안 크래쉬 나서 많이들 속상하셨을텐데 정말 죄송합니다. ㅠㅠ

    조금만 더 기다려 주세요~

    (이럴줄 알았으면 긴급리뷰를 지금 하는건데 ㅠㅠ)

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  8. 개발자님 게임 너무 재밌게 하고 있습니다.
    문의 및 건의
    1. 네크로맨서 소환 하려면 매크로 설정을 어캐 해줘야 하나요?
    2. 네크로맨서, 알케미스트등 특이한 경우 마스터와의 대화에서 매크로 설정등 상세한 설명이 있으면 더 쉽게 사용할 수 있을거 같아요.
    3. 아이템 정렬 처럼, 유닛들도 정렬 기능이 있으면 배치 바꿀 때 편할 거 같아요. 공격순, hp순, 유닛순등등..

    개발자님 진심 게임 재밌게 하고 있습니다. 차기작 나오면 5불이어도 살거 같아요.

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  9. Hi, Dotomchi! Thanks for the great game!

    I have a question: Which command I should use to let my necromancer raise undead? He didnt do anything on "closest enemy", "random friendly" or "self".
    Version of the game: 1.0342

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  10. This is very impressive iphone game but i want to share one more biggest iPhone Game Here: Astropup

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  11. Can someone help me with Giant Dungeon floor 100. The two boss Dragons seem to one shot me even with 103% defense and protect spells and frozen don't last long, so all I can do is spam revive potions. How do i beat them without resulting to items?

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  12. Hi, Dotomchi! Thanks for the great game!

    I have a question: Which command I should use to let my necromancer raise undead? He didnt do anything on "closest enemy", "random friendly" or "self".
    Version

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  13. Hi, Dotomchi! Thanks for the great game!

    I have a question: Which command I should use to let my necromancer raise undead? He didnt do anything on "closest enemy", "random friendly" or "self".
    Version

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    1. Just 'disabled enemy' or 'disabled friendly' tho those who were raised undead cannot return to the living

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    2. Just 'disabled enemy' or 'disabled friendly' tho those who were raised undead cannot return to the living

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  14. This game is awesome.
    But I cant see anything that happens in battle when I have already a lot of units, so its hard to see if my macros are working properly.

    Is it possible to add an option to slowdown the speed of battle?

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  15. This comment has been removed by the author.

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  16. Friends help me please, I already have this game like for so long but I have a problem with the meister, how can I use turret with him ?

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